Yeni Başlayanlar İçin İp Atlama Hakkında Her Şey

Yeni Başlayanlar İçin İp Atlama Hakkında Her Şey

Çocukken en eğlenceli oyunlardan biridir ip atlamak. Çeşitli yöntemlerle birden fazla arkadaşınızla eğlencenin dozunu artırarak farklı zorluklarda yaptığınız ip atlamayı günlük hayatınızda da bir egzersiz olarak yapabileceğinizi biliyor musunuz? Hem de yapması en basit ama etkisi oldukça yüksek olan egzersizlerden biri!

İp Atlama Ne İşe Yarar?

İp atlamanın başlıca faydaları arasında vücudunuzdaki tüm kasları çalıştırmasını, kondisyonunuzu yükseltmesini ve forma girmenizi sağlamasını verebiliriz. Bu yararlar hakkında daha fazla bilgiye İp Atlamanın Faydaları içeriğimizde ulaşabilirsiniz.

Bunlar dışında ip atlamak hem zihinsel olarak hem fiziksel olarak sizi güçlendiren etkinliklerden birisidir. Spor yapmanın vermiş olduğu iyi hissetmenin yanı sıra rutin bir hareketi tekrarlayarak zihninizin rahatlamasına ve biraz da olsa günlük hayattan uzaklaşmanıza yardımcı olur. Vücudunuz için olan faydalarını, yukarıda belirttiğimiz yazımıza tıklayarak detaylı bir şekilde inceleyebilirsiniz.

İp Atlama için Neler Gerekli?

İp atlamak için temel düzeydeki atlama ipleri, işinizi oldukça görecektir. Rahat kavrayabileceğiniz ve farklı boydaki kişilerin de kolaylıkla kullanabileceği bu ipler, yaptığınız spordan alacağınız keyfi artıracaktır. 

Ağırlıklı veya ağırlıksız olarak kullanabileceğiniz farklı atlama ipi modelleri, spordan aldığınız faydayı artırarak size yardımcı olacaktır. Bir atlama ipinde aramanız gereken özelliklerden birisi, ip boyunu ayarlama fırsatı olmalıdır. Bu sayede ipi kesmeden veya ek yapmadan rahat bir şekilde uzatıp kısaltarak kullanma şansı bulursunuz.

Nasıl İp Atlanır?

Asla unutulmaması gereken ısınma hareketlerini, her spor öncesi olduğu gibi ip atlama öncesinde de yapmalısınız. Boyunuza ve kol uzunluğunuza bağlı göre ipi ayarlamalısınız. Deneyerek ideal ölçüyü bulabilirsiniz. Bir diğer ölçme yolu ise ayaklarınızı omuz hizasında açıp ipe tam ortadan bastığınızda tutma yerlerinin koltuk altınızı geçmemesi önerilir. Isınma hareketlerini ve ölçü işlerini gerçekleştirdikten sonra çevrenizde takılabileceğiniz veya devirebileceğiniz nesneleri uzaklaştırdıktan sonra artık ip atlamaya başlayabilirsiniz. Sırtınız ve boynunuz dik olacak şekilde kollarınızı yanda tutarken dirseklerinizden kırarak ayaklarınızı yerden kesecek şekilde ipi üstünüzden ve altınızdan geçirmelisiniz. İpi çevirirken gücünüzü dirseklerinizden değil, bileklerinizden almalısınız. İlk başta ağır bir tempo tercih ederek harekete hakim olabilir, alıştıkça temponuzu artırabilirsiniz. 

İp Atlama Teknikleri

Basit mekaniğe sahip olan bir egzersiz olan ip atlama, farklı tekniklerle gerçekleştirilebilir. En temel teknik olan çift ayakla ip atlama, alışkın olduğumuz ipin ayaklar altından geçerken iki ayağın da aynı anda yerden kesildiği atlama yöntemi. 

Koşar adım ip atlama olarak adlandırabileceğimiz ikinci teknikte, adım atar gibi bir ayağınız havadayken diğeri yerdeyken ipin aşağı inmesiyle havaya zıplayarak yapabileceğiniz bu hareket, temel ip atlamayı iyice oturttuktan rahat gerçekleştirebileceğiniz bir hareket.

Tek ayak zıplama, koşar adım zıplamaya benzese de burada bir ayağınızı sabit şekilde havada tutarak sadece yerdeki ayağınızla zıpladığınız bir teknik. Havada tutacağınız ayağınızı, dizinizden kırarak diğer bacağınızın yanında tutabileceğiniz gibi dizinizi öne çekerek ipi engellemeyecek şekilde daha yüksekte de tutabilirsiniz.

Çapraz ip atlama ise en ileri olarak sayılabilecek ip atlama tekniğidir. İpi ön tarafınızda çapraz olarak çevirdikten sonra ayaklarınıza doğru getirerek çapraz haldeki ipin arasından zıplayarak gerçekleştirilen çapraz ip atlama tekniğini gerçekleştirirken dengenize dikkat etmelisiniz. Zamanlama ve denge bozuklukları düşmenize ve sakatlıklara yol açabilir.

İp Atlama ile İlgili Dikkat Etmeniz Gerekenler

  • İp atlarken çok bol ve uzun olmayan kıyafetler tercih etmelisiniz.
  • Esneyebilen ve rahat edebileceğiniz ayakkabılar tercih edin.
  • Çok sert veya çok yumuşak zemin tercih etmeyin. Halı zemin, çim ip atlamak için idealdir.
  • Ayak parmak uçlarınızla sıçrayın ve topuklarınızı zemine değdirmemeye çalışın.
  • Boyunuza uygun olmayan ip ile atlamayın, takılıp düşebilirsiniz.
  • Sürekli dik durun ve karşıya bakın.
  • Zamanlama, senkronizasyon ve dik durma konularına önem verin.

Basit ama etkili olan ip atlamanın temeli hakkında merak ettiklerinizi öğrendikten sonra ipi kapıp spor yapmaya başlamak istiyorsanız Yalı Spor yanınızda! Hemen girin, atlama ipi siparişinizi oluşturun ve sağlıklı yaşam için ilk adımınızı atın.

  • Twitter
  • Facebook

İlgili Ürünler

Beğenebileceğiniz Diğer Yazılar

Yukarıya çık