3 Haziran Bisiklet Günü

3 Haziran Bisiklet Günü

Fiziksel olarak aktif olmak sağlığınız için çok önemli. Düzenli spor yapmanın fiziksel ve ruhsal olarak kanıtlanmış onlarca faydası var. Ancak yoğun bir hayat koşturmacasının içinde spora vakit ayırmanın kolay olmadığını biliyoruz. Keyif alarak devam ettirebileceğiniz bir spor arıyorsanız, bisiklet kullanmanın avantajlarını ele aldığımız bu yazımız tam size göre.

Bisiklet sürmek ekonomik, doğa dostu ve kesinlikle çok sağlıklı! Diğer sporlara kıyasla daha geniş bir kitleye hitap eden bisiklet, zorlayıcı değil ve günlük hayatta ulaşım aracı olarak tercih edildiğinde spor için ekstra zaman ayırma gereksinimini ortadan kaldırıyor. İşte bu sebeple bisiklet sürmek hem keyif alacağınız hem de günlük hayatınızın bir parçası haline getirerek düzenli egzersiz yapabileceğiniz bir spor. 

Dünya Bisiklet Günü Ne Zaman?

3 Haziran, 2018 yılında Birleşmiş Milletler tarafından Dünya Bisiklet Günü olarak ilan edildi. 3 Haziran Bisiklet Günü’nün amacı, insanları bisiklet kullanmaya teşvik etmek ve bisiklet kullanmanın hem çevreye hem de insan sağlığına olan faydalarını hatırlatmak. 

Bisiklet Nerede, Ne Zaman, Kim Tarafından İcat Edilmiştir?

Bisikletin icadıyla ilgili bazı fikir ayrılıkları olsa da ilk bisikletin 1817 yılında Alman mucit Karl Von Drais tarafından icat edildiği biliniyor. Ancak bu bisiklet günümüzde kullandığımız pedallı bisikletlerden değildi. At yerine kullanılan, üzerine oturulan ve sürücünün kendini ayaklarıyla ittiği iki tekerlekli bir araç olan ilk bisiklet ilerleyen zamanlarda Fransız Pierre Michaux tarafından pedal eklenerek geliştirildi ve günümüzde kullandığımız modern bisiklet böylece ortaya çıkmış oldu.

Bisiklet Hangi Kasları Çalıştırır?

Bisiklet sürmek ağırlıklı olarak bacak ve karın kaslarını çalıştırır. Ancak bisiklet üzerinde dengede durmak, aslında vücuttaki tüm kasların belli bir oranda çalışmasını sağlar. Hangi kasları daha çok çalıştıracağınız bisikleti nerede ve nasıl sürdüğünüzle doğrudan alakalı diyebiliriz. Rampada bisiklet sürmek, düz yolda sürmeye kıyasla bacaklarınızı ve karın bölgenizi çok daha fazla zorlayacaktır. 

Genel olarak baktığımızda bisiklet sürerek baldır, uyluk, kalça, karın ve sırt kaslarınızı geliştirebilirsiniz. 

Bisiklet sürerken dikkat etmeniz gereken şeyler olduğunu unutmayın. Öncelikle kullanacağınız araziye ve kendinize uygun bir bisiklet tercih etmelisiniz. Rahat bir sürüş için bisikletinizin selesini ayarlamayı unutmamalısınız. Bunlara ek olarak düzenli bakım ve kontrol yaparak güvenli bir sürüş yaptığınızdan emin olmalısınız. 

Bisiklet sürerken rahat, spor kıyafetler giymek sürüş konforunu önemli ölçüde arttıracaktır. Tercih ettiğiniz kıyafetlerin parlak olmasına ve ışığı yansıtmasına özen gösterin. Bisiklet sürerken ihtiyacınız olabilecek tüm spor kıyafet ve ekipmanlara Yalı Spor’dan ulaşabilirsiniz.

  • Twitter
  • Facebook

İlgili Ürünler

Beğenebileceğiniz Diğer Yazılar

Yukarıya çık