Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlenir?

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlenir?
evde spor

Sağlığınızı korumanın en önemli yolu bağışıklık sisteminizi korumaktan geçer. Özellikle virüslerin sebep olduğu hastalıklar karşı hijyenin yanında en güçlü önlemlerden bir tanesi bağışıklık sistemini güçlü tutmaktır. "Bağışıklık sistemi nasıl güçlenir?" diye merak edenler içinse birçok cevap mevcut; çünkü bağışıklık sistemini güçlendirmek için fazlasıyla alternatif yol var. Evde spor ve sağlıklı beslenme başta olmak üzere günlük hayatın her noktasında dikkat etmemiz gereken bazı püf noktalar, "Bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir?" sorusuna yanıt niteliği taşır. Virüslere karşı kendinizi korumanın yanında ailenizi, arkadaşlarınızı ve daha geniş çerçevede toplumu korumanıza yardımcı olacak bu püf noktalar sayesinde virüslerin hayatınızı olumsuz etkilemesinin önüne geçebilirsiniz.

Spordan Vazgeçmeyin

Spor yapmanın vücut için fazlasıyla faydalı bir aktivite olduğu yıllarca söylenir ve birçok araştırmada da ispatlanmıştır. Spor yapmak, vücudun bağışıklık sisteminin güçlenmesinde de önemli bir rol oynar. Bu noktada dikkat edilmesi gereken nokta, sporun şiddetidir. Vücudunuza göre fazla şiddetli bir spor seçer ve egzersizlerini fazlasıyla ağır yaparsanız beklediğiniz sonucu elde edemezsiniz. Hatta böyle bir durumda bağışıklık sisteminiz de zarar görür. Yapılan bir araştırmaya göre orta şiddetli ve vücudunuza uygun olarak yapacağınız egzersizlerin bağışıklık sistemi için yararlı olan immunglobulini %20 oranında artırır. 

Düzenli olarak spor yapan bir vücudun kalp hastalığı, şişmanlık, felç, insüline bağlı olmayan diyabet, yüksek tansiyon, depresyon, bazı kanser türleri ve daha birçok hastalığa karşı daha dirençli olduğu araştırmacılar tarafından sıklıkla söylenir. Siz de spor yaparak bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir, virüslerden daha iyi korunabilirsiniz.

Yediklerinize Dikkat Edin

Vücut, ihtiyaç duyduğu hemen hemen bütün her şeyi beslenme yoluyla sağlar. Yediğimiz besinler, hem yaşam tarzımızı etkiler hem de nasıl bir vücuda sahip olacağımızı belirler. Bağışıklık sistemini güçlendirme konusunda da en önemli nokta, sağlıklı beslenmedir. Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler sayesinde virüslere karşı vücudunuz daha sağlam bir direnç gösterebilir. Bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekler arasında ise en çok önerilenler arasında sebze ve meyveler gelir. Vitamin deposu olan sebze ve meyvelerin yanında yulaf, sarımsak, yoğurt, kefir, zencefil, balık ve yeşil çay bağışıklık sisteminin güçlenmesinde büyük bir öneme sahiptir. Vücudun bağışıklık sistemi için yiyeceklerle beraber su da vazgeçilmezdir. Vücudumuzun yaşam kaynağı olan su, günde 2-2,5 litre tüketilmelidir. Doktorunuzun yönlendirmelerine dikkat etmelisiniz.

Düzenli Bir Uyku ile Her Gün Dinç Olun

Gün içindeki enerjinizi ve zihin sağlığınızı fazlasıyla etkileyen uyku, bağışıklık sisteminde de büyük rol oynar. Düzenli uyku, vücudun her gün aynı saatte sağlıklı bir şekilde uyuyarak aynı saatte kalkma üzerine kuruludur. Düzenli bir uykunun püf noktası da uyku saatlerinin geceye denk gelmesidir. İnsan vücudunu gece uyuma üzerine programlanmış gibi düşünmek yanlış olmaz. Gündüz güneş ışığından yararlanan vücut gece de uyku moduna geçer ve bu uyku günün yorgunluğunu atmada, vücudun yenilenmesinde önemli bir yer tutar. Bunun yanında vücut, uyku sırasında belirli bağışıklık hücrelerini daha fazla üretir. Böylelikle vücut, kötü huylu virüsler ve diğer maddelerle daha iyi savaşabilir. Düzenli uyku ile sağlıklı bir şekilde artan bu bağışıklık hücreleri, direkt olarak bağışıklık sisteminin güçlenmesine destek olur.

Stresten Uzak Durun

Stresten uzak durmak demek, bir nevi virüslerden de uzak durmak demektir. Vücudumuzun bağışıklık sistemini zedeleyen stres, haliyle vücudu virüsler için bir hedef haline getirir. Stresle baş etmek için efor harcayan vücut, virüslere karşı yeterince direnç gösteremeyebilir. Stresli dönemlerde dudakta uçuk çıkması, bu durumun en büyük örneğidir. Hayatınızda strese yer vermeyerek bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ve virüslere gösterdiğiniz direnci artırabilirsiniz.

Kaynaklar:

https://tr.euronews.com/2020/03/14/viruslere-karsi-bagisiklik-sistemi-nasil-guclendirilir

http://www.aydindenge.com.tr/yazi/yrd-doc-dr-ali-gures/07/06/2014/egzersizin-bagisiklik-sistemi-uzerine-etkisi

https://hisarhospital.com/bagisiklik-sisteminizi-guclendiren-besinler/


  • Twitter
  • Facebook

İlgili Ürünler

Beğenebileceğiniz Diğer Yazılar

Yukarıya çık