Spor Öncesi Kahve Hakkında Merak Edilenler

Spor Öncesi Kahve Hakkında Merak Edilenler

Kahvenin metabolizmayı hızlandırdığı ve ölçülü tüketildiği takdirde vücut üzerinde olumlu etkileri olduğu biliniyor. Tam da buradan hareketle spordan önce kahve içmenin faydaları sıklıkla gündeme geliyor.

Yapılan araştırmalar, antrenman öncesi kahve içmenin kan dolaşımını hızlandırdığını ve buna bağlı olarak, metabolizma hızını %2 ila %12 arasında değişen oranlarda arttırdığını gösteriyor.

Kahve İçmek Vücutta Nasıl Bir Etki Yaratır?

Kahve içmek; bir yandan odaklanmanıza yardımcı olurken diğer yandan enerjinizi arttırıyor. Enerjinizin yükselmesini sağlayan ise elbette kahvenin ham maddesi olan kafein.

Merkezi sinir sistemi üzerinde etki ederek, sizi frenleyen ve sakin olmanıza yardımcı olan adenozin kimyasalı, kafein ile karşılaştığında etkisini kaybediyor ve dolayısı ile enerjiniz yükselmiş oluyor. Ancak bu etkinin devamlılığında günlük alınan kafein miktarı oldukça önemli çünkü kafein toleransı oldukça hızlı yükseliyor.

Spordan önce Türk kahvesi ya da filtre kahve içmenin metabolizmanıza etkisini, kahve içme alışkanlığınız belirliyor. Örneğin, günde iki fincandan daha fazla kahve içenlerde kafein toleransı yükseliyor ve etkisi azalıyor.

Spor Öncesi Kahve İçmenin Faydaları

Kan dolaşımını ve dolayısı ile metabolizmayı hızlandıran kahve, daha fazla kalori harcamanıza ve daha çok yağ yakmanıza yardımcı oluyor.

Kafein maddesi kaslarınızın korunmasına yardımcı oluyor ve yorgunluk hissini azaltıyor.

Doğru soğuma hareketleri yapıldığında spor sonrası ağrıların etkisini düşürüyor.

Konsantrasyonu yükselten kafein, yaptığınız spora çok daha kolay odaklanmanızı sağlıyor.

Kahve Tüketirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Spor öncesi kahve, bir saatlik antrenman süresince performansınızı yaklaşık olarak %30 artırdığı biliniyor. Ancak sporcu kahvesi olarak nitelenen bu kahveyi, spora başlamadan 20 dakika ya da maksimum yarım saat önce tüketmeniz tavsiye ediliyor. Çünkü bu zaman zarfında kahve etkisini göstermeye başlıyor ve spor esnasındaki etkisi maksimum düzeye çıkıyor.

Gün içinde ve özellikle saat 16.00’ dan sonra kahve içmek pek tavsiye edilmiyor çünkü, öğleden sonra içilen kahve uyku kalitenizi olumsuz etkiliyor ve ertesi günkü performansınızın düşmesine sebep olabiliyor.

Kahveye şeker ve krema katmak hem uyarıcı etkisini azaltıyor hem de gereksiz kalori depolanmasına yol açıyor. Özellikle düşük kalorili diyet uygulayanların, süt ve krema yerine badem sütü; tatlandırıcı olarak da tarçın kullanması öneriliyor.

Her spor öncesi içilen kahve bir süre sonra ilk zamanlardaki etkisini yitireceğinden, düzenli olarak kafein miktarının yükseltilmesi gerekiyor ancak bu da sağlığı olumsuz etkiliyor. Buna neden olmamak için haftada en fazla üç kez kahve içmenin spor performansı üzerinde ideal etkiyi bırakacağı söyleniyor. Kahvenin yanı sıra, doğru ekipmanla spor yapmak da performansınızı olumlu yönde etkiliyor. Siz de çok daha keyifli antrenmanlar için Yalı Spor'u ziyaret edebilir ve ihtiyacınız olan tüm spor malzemelerine kolayca ulaşabilirsiniz. 

Not: Spor öncesi kahve konusu bünyeye göre değişiklik gösteren bir durumdur. Spordan önce spor danışmanınıza başvurmanız gerekmektedir.

  • Twitter
  • Facebook

İlgili Ürünler

Beğenebileceğiniz Diğer Yazılar

Yukarıya çık