Kışın Yürüyüş Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

 Kışın Yürüyüş Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Size vereceğimiz ipuçları ile kışın yürüyüş yaparken çok daha rahat ve etkin bir trekking şansı yakalayabilirsiniz.

Düzenli yapılan spor, vücut direncini arttırır, kalp krizi riskini azaltır ve kan basıncını düzenler. Sağlıklı, mutlu ve dinç bir yaşantı için herkes spor yapmalıdır. Bu tür önemli tavsiyeleri okuduktan sonra heveslenir ve bir gym salonuna kaydoluruz ya da ertesi gün, evimizin yakınlarındaki bir parkura giderek koşu yapmaya başlarız. Ama genelde bu süreç, pek uzun sürmez. Üşengeçlik eder, yorulur veya mevsim değişimini bahane ederek spor yapmaktan vazgeçeriz. Aslında iyi bir disiplin ve planlama ile özgüven kazanarak düzenli spor yapmak için kendimizi motive edebiliriz.
Spor dendiğinde aklımıza ilk olarak bir spor salonuna yazılmak veya ekipman edinmek gelmemeli. Günün belli bir saatinde yapacağımız tempolu yürüyüşler, vücudumuza ihtiyaç duyduğu egzersiz imkânını sağlar. Uzun yürüyüşler, sağlığımıza olumlu etkiler sunarken, düşüncelerimizi de belli bir düzene koymamız adına yardımcı olur.

İyi bir planlama ile rahatlıkla yürüyüş yapma disiplini kazanabiliriz. Tabii bir program hazırlarken, plan yaparken, elbette belli başlara noktalara dikkat etmeliyiz. Özellikle kış aylarında kendimizi korumak ve beklenmedik sürprizler yaşamamak adına bazı bilgiler edinmeliyiz. Düzenli yürüyüş yapanları, bu alışkanlıktan vazgeçiren sert kış mevsimleri için hazırladığımız tavsiyelere gelin birlikte göz atalım:  

1. Tipide ve şiddetli rüzgârın olduğu günlerde yürüyüş yapmayın.

Başlangıçta hangi hava koşullarında yürüyüş yapmamanız gerektiğini söyleyelim. Yağmurda, soğuk havalarda hatta kar yağdığında da yürüyüş yapılabilir. Fakat; bazı hava koşulları, yürüyüş yapmaya elbette uygun değildir. Örneğin; tipi veya şiddetli rüzgâr varsa dışarda o günlük yürüyüşünüzü erteleyin. Çünkü spor yaparken vücut ısınızı dengelemek böyle havalarda çok zor olacaktır ve özellikle rüzgâr size engel olacaktır. Bu havalarda yaptığınız yürüyüş size hastalık olarak geri dönecektir.

2. Isınma ve soğuma işlemlerini dışarda yapmak yerine kapalı ortamda yapın.

Yürüyüş yapmaya çıkmadan önce evinizde veya kapalı bir alanda ısının. Yürüyüş yapmaya başladığınızda da kademeli olarak temponuzu arttırın. Bu yöntemle, vücut ısınızı dengelemeniz daha rahat olacaktır. Yürüyüşünüz bittikten sonra ise mutlaka kapalı bir ortamda soğuyun. Aksi taktirde hasta olmanız kolaylaşacaktır.

3. Yürüyüş yaparken fazla kalın giyinmek yanlıştır.

Soğuk havalarda spor yaparken çoğu zaman yapılan hatalardan biri de kalın giyinmektir. Aslında bu yanlıştır. Yürüyüş yaparken fazla kalın giyinirseniz, vücudunuz çabuk terler ve akabinde üşümeye başlarsınız, çünkü vücut direnciniz düşer. Bunun yerine vücut ısınızı sabit tutan, terlemenize sebep olmayan giysiler tercih etmelisiniz. Örneğin; North Face’in sweatshirtleri kış sporları için uygundur.

4. Su içmeyi ihmal etmeyin.

Kış aylarında yürüyüş yaparken vücudunuzun suya ihtiyaç duyduğunu fark etmeyebilirsiniz. Yürüyüş yaparken vücut ısısı yükseleceği için vücudunuz terleme ile ısıyı dengelemeye çalışır. Vücudunuzun bu gereksinimi için su içmeyi kendinize mutlaka hatırlatın.

5. Yürüyüşe uygun giysiler, ayakkabılar tercih edin.

Pek çok spor markası, yürüyüşe uygun, maksimum performans almanızı sağlayacak giysiler üretiyor. Bu ürünleri araştırmayı unutmayın. Örneğin; Nike’ın eşofmanları yürüyüş yaparken hem rahat hareket etmenizi sağlar hem de ısınızı muhafaza eder.

Hava yağmurlu olduğunda da bu ürünlerden faydalanabilirsiniz. Yağmur geçirmeyen ve rüzgârı kesen özel yağmurluklar, işinizi mutlaka kolaylaştıracaktır. Tüm bunların yanında; kaymayan, soğuk hava geçirmeyen, kaliteli bir yürüyüş ayakkabısı da edinirseniz kışın yürüyüş yaparken sorunların üstesinden gelmiş olursunuz.

  • Twitter
  • Facebook
Yukarıya çık